zorgverleners met bezoekers in ziekenhuisgang

Helaas is ongewenst, agressief gedrag voor veel zorgmedewerkers dagelijkse kost. Hoe ga jij om met een lastige, intimiderende of zelfs (verbaal) agressieve patiënt, cliënt of bezoeker? Bij Veiligheidstrainingen.nl leer je handige vaardigheden, tips en tricks, zodat je hier straks op een vriendelijke manier mee om kan gaan zonder dat dit ten koste gaat van de zorg voor jouw patiënt. Uiteraard sluit de gehele training aan op de werksituatie van jouw medewerkers! Deze training is ook individueel te volgen.

Tekst: Veiligheidstrainingen.nl

Hoe ga je hiermee om?

Eerst de cliënt, patiënt of bezoeker aanspreken op zijn of haar gedrag en dan pas het probleem oplossen. Dit is de sleutel tot succesvol omgaan met ongewenst gedrag. Onze agressietraining werkt met agressie-reductietechnieken gebaseerd op het principe van ‘gedrag beïnvloedt gedrag’. Daarnaast komt herkenning van agressie en zelfcontrole aan bod in de training.

Deze cursus is geschikt voor iedereen die werkzaam is in de zorg en het risico loopt om met agressief en ongewenst gedrag geconfronteerd te worden en die behoefte heeft aan meer direct inzetbare kennis en vaardigheden om zo adequaat om te gaan met agressieve cliënten, patiënten en/of bezoekers.

Na de training:

  • Herken je verschillende vormen van ongewenst gedrag
  • Beschik je over vaardigheden om ongewenst gedrag te corrigeren
  • Beheers je een speciaal ontwikkelde aanspreekwijze voor professioneel handelen bij ongepast gedrag
  • Kun je invloed uitoefenen op het gedrag van de ander met behoud van de relatie

Incompany/groepscursus

De training omgaan met agressie wordt alleen incompany of aan een groep gegeven. Zijn er binnen jouw organisatie meerdere collega’s of medewerkers die opgeleid moeten worden en voor wie een online training interessant is? Dan is deze training geschikt voor jullie.

> Neem contact op met Veiligheidstrainingen.nl