campagnebeeld ouderenzorg Z Limburg
campagnebeeld | © MijnMarketing.com

Twintig verpleeg- en verzorgingshuizen en thuiszorgorganisaties (VVT) en drie onderwijsinstellingen in Zuid-Limburg lanceren samen een positieve imagocampagne rond het werken in de ouderenzorg.
De campagne focust op verhalen van zorgprofessionals. Zij delen hun ervaring om de waarde van de emotionele en menselijke aspecten van het werk te tonen.    

Aandacht voor de unieke aspecten van deze branche en de trots van de zorgverleners kunnen het imago van werken in de ouderenzorg verbeteren. En dat is nodig, want de VVT-sector in Zuid-Limburg (en niet alleen daar) kampt met flinke personeelstekorten, voor functies op alle opleidingsniveaus. Elkaar blijven beconcurreren is uitzichtloos, de sector heeft meer aan een  innovatieve samenwerkingsstrategie nodig. Dat is de achtergrond van de gezamenlijke campagne van de 23 Zuid-Limburgse organisaties.

Meer dan een baan

Medewerkers van de deelnemende instellingen is gevraagd om verhalen te delen, ervaringen die zichtbaar en voelbaar maken wat het werken in de ouderenzorg zo bijzonder maakt. Dat leverde een serie van mooie verhalen op over ervaringen die de medewerkers bijblijven. Het gaat om ontroerende gebeurtenissen, grappige momenten en alles dat de essentie van werken in de ouderenzorg toont. De band met cliënten en bewoners, de waarde van bijdragen aan hun zelfredzaamheid, de dankbaarheid. Werken in de ouderenzorg is meer dan een baan, zo benadrukt de campagne, het geeft betekenis aan het leven van anderen en van jezelf.

Campagne ‘In de ouderenzorg’

De verhalen en ervaringen zijn door campagnebureau MijnMarketing gebundeld op de site ‘In de ouderenzorg’. De lancering daarvan vormde de aftrap voor de campagne, die zich op heel Zuid-Limburg richt om samen te werken aan een toekomstbestendige VVT-sector.