Intermax, een IT-serviceprovider voor maatschappelijk kritische sectoren, is een samenwerking aangegaan met het ziekenhuis en de verpleeghuizen van Alrijne in Rotterdam. Intermax wordt verantwoordelijk voor verschillende onderdelen van de IT-infrastructuur, waaronder de cloud infrastructuur, de connectiviteit, de lokale infrastructuur en het beheer van de werkplekken.
In een persbericht zegt Alrijne dat het koos voor Intermax omdat het bedrijf bewezen ervaring heeft met de specifieke IT-uitdagingen van zorginstellingen, en bovendien 10 procent besparingen op de IT-kosten kan verwezenlijken.
Uitbesteden
Carina van der Grijn, recent afgezwaaid CIO bij Alrijne: “Wij willen ons kunnen focussen op ondersteuning van onze zorgprocessen en ons niet hoeven te bemoeien met het beheer van de IT-infrastructuur. Dat is iets dat prima uitbesteed kan worden. Navraag bij andere zorginstellingen leidde ons naar Intermax. In de gesprekken die volgden bleek dat de samenwerkingsvorm goed past bij onze organisatie. Zowel op management als technisch niveau hebben we goede aansluiting gevonden en is er een solide vertrouwensrelatie opgebouwd. We ervaren Intermax als een verlengstuk van onze operatie; ze staan dicht bij ons en denken echt mee. Dat werkt erg prettig en dat vinden we zeer belangrijk.”
Migratie in juli
De jarenlange ervaringen die Intermax heeft opgedaan met het uitvoeren van migraties, is verwerkt in een eigen migratiemethodiek. Deze methodiek is erop gericht om foutkansen te minimaliseren en downtime te voorkomen. De aanpak zorgt ervoor dat gebruikers zo min mogelijk last hebben van de overstap en dat zorgprocessen niet in gevaar komen. De afronding hiervan vindt plaats in juli. In de business case die gemaakt is voor de overstap, staan de besparingsdoelstelling van 10 procent en de gebruikerservaring centraal.
Verbeteren
Kimberley Hagens, Commercieel Directeur van Intermax: “We zijn enorm trots op de nieuwe samenwerking met Alrijne. Het succes van elke technologie valt of staat met het feit of de gebruiker ermee uit de voeten kan. We werken dan ook met een XLA, een experience level agreement. Hiermee meten we hoe IT-toepassingen worden ervaren door de gebruikers, zodat we de IT-dienstverlening beter af kunnen stemmen op de behoeften en de verwachtingen van gebruikers en de dienstverlening continue blijven verbeteren.” Na de zomer zal Intermax zich richten op het verbeteren van de IT-omgeving van Alrijne, zodat processen soepeler kunnen lopen en kosten verder kunnen worden verlaagd.
Bron: Persbericht / FMT