Boven – Header
Boven – Header
Boven – Header

Gezond liftonderhoud met Liftinsight

Bespaar tot 50% op onderhoudskosten, verlaag milieulasten en kies voor betere service, transparante contracten, langere uptime inclusief veiligheidsgarantie. Met universele betaalbare IoT sensoren die passen op elke lift. Liftinsight® zorgt voor modern en gezond liftonderhoud.

Liftonderhoud op basis van feiten i.p.v. van aannames

‘De liftboys from Rotterdam’ zo introduceert oprichter van Liftinsight Alderik Bos zijn bedrijf als hij zich ergens presenteert. De iftboys zijn een nieuwe generatie data gedreven gamechangers. Alderik vertelt ‘Waar liftonderhoud vooral een kostenpost is die eerder duurder dan goedkoper wordt, brengt Liftinsight nu een technologische oplossing in de markt die substantieel op de onderhoudskosten bespaart, de uptime van de lift vergroot en lagere milieubelasting garandeert.’ Liftinsight is de eerste speler die een universele Internet of Things (IoT) toepassing heeft voor liftonderhoud. De voordelen van werken met IoT-sensoren in liften zijn groot en aantrekkelijk. Voor zowel facilitymanager, vastgoedeigenaren, de liftservicebedrijven en natuurlijk de gebruikers. Het is allemaal heel gemakkelijk zonder gedoe. Door exact te weten wanneer een lift onderhoud verreist wordt kostbare tijd bespaard. Alderik: ‘De tijdswinst wordt vertaald in een beter rendement en een sterkere concurrentiepositie. Onderhoud dat jaarlijks standaard vanwege de contractuele afspraak wordt gedaan, is vaak zinloos. Servicecontracten zonder garanties en gebrek aan inzicht zijn niet meer van deze tijd.’

De IoT-toepassing van Liftinsight bestaat uit een totaaloplossing met Liftboxs®, een set van sensoren die het gebruik en de bewegingen van iedere lift afzonderlijk meet en de data omzet naar management informatie in een digitaal dashboard, genaamd Liftmanager®. De oplossing van Liftinsight is een slimme en betaalbare toevoeging op liftonderhoud en zonder gereedschap binnen 3 minuten geïnstalleerd.  ‘Liftonderhoud mag niet langer gebaseerd zijn op aannames’ vertelt Alderik. ‘Met onze producten worden de onderhoudsactiviteiten zo ingepland dat de liften in topconditie zijn met zo weinig mogelijk bezoeken. Wij geloven in één supervisit per jaar, waarbij de lift volledig wordt nagezien. Waarbij de garantie wordt afgegeven dat de lift veilig en betrouwbaar werkt tot het volgende bezoek. Met de inzet van onze sensoren maakt Liftinsight van iedere lift een slimme lift.’

 

Voor de manager is het dashboard Liftmanager® een applicatie in de vorm van een managementtool met overzichtelijke management-informatie en handige functies. Denk aan pushberichten die aangeven of een lift stoort of wanneer een lift gekeurd of onderhouden moet worden. Liftmanager® biedt één centrale plek voor een compleet dossier van alle liften, ongeacht merk, type of leeftijd. De applicatie helpt een manager proactief te handelen en geeft in realtime op basis van feiten aan of er een probleem kan ontstaan. Proactief handelen is belangrijk. Zo heeft de Covid-19 uitbraak ons geleerd dat gebouwen ineens leeg komen te staan of juist veel intensiever gebruikt worden. Het toont des te meer aan dat we flexibeler naar liftonderhoud moeten gaan kijken. Alderik ‘We moeten beter gaan meten op basis van fact based en realtime data en daarmee betere beslissingen en keuzes gaan maken. Meten is weten en gissen is missen.’ Wat ook bijzonder is aan de oplossing van Liftinsight, is dat alle data beschikbaar blijft voor alle partijen, ook na overstap naar een ander onderhoudsbedrijf.

Revolutie in liftonderhoud

Deze nieuwe manier van werken start de revolutie in de markt voor liftonderhoud, omdat het zorgt voor transparantie, efficiëntie en keuzes die alle vormen van verspilling tegengaan en de uptime van de liften vergroot. Liftinsight wil data toegankelijk maken voor iedereen, verspilling minimaliseren en vertrouwen, transparantie maximaliseren. Alderik ‘Wij willen een wereld van eerlijk liftonderhoud. Wij worden gedreven door de overtuiging dat we echt anders om moeten gaan met geld, mensen en milieu en dat moderne technologie daarin de sleutel is.’ Het Nederlandse bedrijf heeft internationale ambities. Het doet zaken met zowel gebouweigenaren als overheid, woningcorporaties en hotelketens, maar ook multinationale als lokale liftbedrijven. Alderik vult aan: ‘Wij lijken misschien rebels, maar uiteindelijk willen we gewoon een rechtvaardiger systeem waar iedereen beter van wordt.’

 

Meer weten? Download de whitepaper van Liftinsight: Duurzaam is niet duur.

FMT Gezondheidszorg Nieuwsbrief

U wilt op de hoogte blijven van de technologie, wetenschap en innovatieve huisvesting in de zorg. Abonneer u daarom nu gratis op de elektronische nieuwsbrief van FMT Gezondheidszorg.
Name
Email
Secure and Spam free...