Cordaan Talks - verpleegkundige ingesprek met een bewoonster
i-nurse Oscar Kerkman van Cordaan in gesprek met bewoonster in één van de Cordaan Talks | still uit video Cordaan

Cordaan heeft de eerste prijs, de SAN Accent in de categorie Corporate, gewonnen voor de arbeidsmarktcampagne Cordaan Talks. De prijs is uitgereikt op 25 mei op een Gala-avond van de Stichting Adverteerders Jury Nederland.

De campagne is een serie interviews en gesprekken met Cordaanmedewerkers. De Cordaan Talks zijn beschikbaar als video en/of als webartikel, waarin de medewerkers vertellen over hoe zij (en ook de bewoners voor wie zij zorgen) kijken naar het toekomstperspectief van de zorg en ook van zichzelf in hun professionele ontwikkeling. Elk interview heeft de titel ‘[Voornaam] is de toekomst van de zorg’.

De jury bestaat uit adverteerders van andere bedrijven en organisaties. Een paar citaten uit het juryrapport: De campagne is goed geregisseerd. Goed gebruik gemaakt van diversiteit. Het voelt integer en echt. De campagne is opgedeeld in drie fases: Kijk, denk en doe. Dit laat zien dat er een duidelijke strategie is. De doelstellingen zijn dik behaald. De juiste doelgroep is aangesproken. De dialoog draagt bij aan interne cultuur.

Samenwerking

Het team van HR en Communicatie van Cordaan, dat samen met het campagnebureau Café Society, filmmakers van Ministry of Frames en mediabureau Savvy aan de campagne Cordaan Talks heeft gewerkt is trots op dit resultaat. Sjoerd Beumer, manager Communicatie: “Het succes van de campagne is te danken aan een goede samenwerking met dit team, maar leunt vooral ook op de rol die onze collega’s en cliënten spelen in de verhalen die we maken. Het was dan ook heel bijzonder te ervaren dat de jury dat heeft gewaardeerd en dat het ons daarmee gelukt is om naast grote adverteerders als Randstad, Albert Heijn, politie en verschillende overheden er bovenuit te steken en deze prijs binnen te slepen.”

>  De campagne is hier terug te zien