Mediq heeft zijn commerciële organisatie aangepast en de category management-, sales- en marketingfuncties van de Benelux-organisatie versterkt.

Vincent Bröring is benoemd als sales director, Roos Sorgdrager als category management director en Marcia Luijendijk als marketing director. “In de nieuwe organisatiestructuur zijn we veel meer rond de klant georganiseerd. Onder leiding van Vincent, Roos en Marcia kunnen onze opnieuw geformeerde teams optimaal samenwerken aan het verwezenlijken van onze ambities en groei”, zegt Arjen Linders, algemeen directeur van Mediq Benelux.

 

Betaalbaarheid en toegankelijkheid van zorg

Deze stap is een logisch vervolg op de transformatie die Mediq heeft ingezet na de verkoop van zijn apotheektak. Om de direct-to-patient en institutionele activiteiten te versterken, zijn ingrijpende wijzigingen doorgevoerd. Zo is fors geïnvesteerd in digitalisering, klantenserviceprocessen en een ultramodern fulfilment center in Bleiswijk. Verder introduceerde Mediq voor nagenoeg alle proposities innovaties die het zorgproces en het leven met een aandoening positief beïnvloeden. “In 2020 zetten we vol in op groei. Dit is belangrijk om te kunnen blijven bijdragen aan het betaalbaar en toegankelijk houden van de gezondheidszorg”, benadrukt Linders.

 

Vincent Bröring: sales director

Sinds 2019 speelde Vincent Bröring als interim supply chain director een belangrijke rol in de transformatie van de supply chain van Mediq. Eerder was hij viereneenhalf jaar Supply Chain Director bij Action. Ook werkte hij ruim elf jaar bij HEMA, waar hij functies als Director Operations, Sales Director en Expansion Manager vervulde. “Zijn change managementervaring en krachtige leiderschap zullen Mediq enorm helpen om onze marktpositie in onze dynamische markt te versterken”, aldus Linders.

 

Roos Sorgdrager: category management director

Roos Sorgdrager was de afgelopen twee jaar als director transformation verantwoordelijk voor strategisch programmamanagement binnen Mediq Benelux. Na haar studie econometrie werkte ze acht jaar bij McKinsey & Company. In haar nieuwe rol krijgt ze te maken met uitdagingen zoals assortimentsoptimalisatie en strategische vraagstukken om de dienstverlening nog beter te laten aansluiten op de zorgprofessional en de eindgebruikers. “We willen leveren wat onze klanten nodig hebben, zonder gedoe en met goede informatievoorziening over onze producten en behulpzame inzichten over de zorgpaden”, zegt Sorgdrager.

 

Marcia Luijendijk: marketing director

Marcia Luijendijk wordt verantwoordelijk voor marktsegmentmarketing, communicatie en digital marketing. Ze kwam eind 2018 bij Mediq als category manager respiratoir. Eerder werkte ze bij Johnson & Johnson Medical, Boehringer Ingelheim en GlaxoWellcome. Luijendijk: “In de strategie van Mediq levert e-health een belangrijke bijdrage aan het leven van mensen met een aandoening of ziekte. Waar mogelijk willen we zorg vanuit het ziekenhuis naar de thuissituatie verplaatsen en mensen zoveel mogelijk zelf de regie over hun gezondheid geven. Het voelt als een geweldige kans om hier met mijn enthousiaste team aan mee te werken.”

 

Over Mediq

Iedere dag rekenen miljoenen patiënten én de toegewijde professionals die voor hen zorgen op de levering van medische hulpmiddelen en zorgoplossingen van Mediq. Als betrouwbare partner van patiënten, zorgprofessionals en zorgverzekeraars focust Mediq voortdurend op het verbeteren van de zorguitkomsten en de betaalbaarheid van de gezondheidszorg. Mediq is in 1899 opgericht en heeft leidende marktposities in twaalf Europese landen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Utrecht.