BeterDichtbij foto patiënt met telefoon

Tergooi werkt volop aan makkelijke en digitale zorg dichterbij de patiënt. Als eerste ziekenhuis in Nederland stappen ze over naar beeldbellen via Microsoft Teams, volledig geïntegreerd met het BeterDichtbij platform. Dit brengt meer gemak voor patiënten, artsen en voor andere zorgverleners.

Nieuwe technologie via één vertrouwde dienst

Het ziekenhuis, met locaties in Hilversum, Blaricum en Weesp, zet al enige tijd BeterDichtbij in om met patiënten berichten, foto’s en informatie uit te wisselen. Met de integratie van Microsoft Teams stapt Tergooi over naar BeterDichtbij als de vertrouwde dienst voor digitaal contact. Voor de integratie wordt gebruik gemaakt van nieuwe technologie van Microsoft die naadloos samenwerkt met het BeterDichtbij platform. Patiënten staan in contact met hun zorgverlener via de app BeterDichtbij. Dat daarachter de techniek van Microsoft Teams functioneert, merkt de patiënt niet. De zorgverleners in het ziekenhuis werken wel direct vanuit Microsoft Teams en beschikken daarmee over extra mogelijkheden. Denk aan scherm delen, het toevoegen van extra personen en het wijzigen van de achtergrond. “De eerste afdelingen die gebruik maken deze nieuwe integratie zijn neurologie en orthopedie; binnenkort volgen meer afdelingen,” aldus Marjolein Wikkerman, marketing adviseur Tergooi.

Aansluiten op de bestaande werkprocessen en -omgeving

Microsoft Teams sluit goed aan op de ICT-infrastructuur van ziekenhuizen en is daarmee op veel plekken al onderdeel van de moderne werkplek. Zo sluit ook Microsoft Teams al volledig aan op de  infrastructuur van Tergooi.
Sander Bijl, operationeel directeur bij BeterDichtbij: “Voor patiënten bouw je als ziekenhuis tegelijkertijd aan een centrale plek voor patiënten om contact te hebben met hun zorgverlener. Door de samenwerking met Microsoft ontstaan nog meer mogelijkheden binnen het BeterDichtbij platform, zowel voor de patiënten maar zeker ook voor de zorgverleners. Het werken met onze dienst moet daarbij voor beide partijen zo eenvoudig mogelijk zijn. Samen met Microsoft laten we met deze integratie zien hoe dit mogelijk is in de dagelijkse praktijk. Tergooi zag als ziekenhuis als snel de kansen die dit biedt. We zijn er dan ook trots op dat zij nu als eerste ziekenhuis in Nederland van start gaan met deze nieuwe combinatie van BeterDichtbij én Microsoft Teams.”

Samenwerking BeterDichtbij en Microsoft

BeterDichtbij werkt nauw samen met Microsoft, als betrouwbare partner die waardevolle diensten en een sterke infrastructuur biedt aan haar klanten. Veel ziekenhuizen in Nederland zijn reeds klant van Microsoft en nemen diverse diensten af. BeterDichtbij wordt als dienst in steeds meer ziekenhuizen en andere zorgorganisaties ingezet. Een integratie tussen de oplossingen van beide partijen biedt voor veel zorgorganisaties daarmee mooie voordelen. Het past bij de visie van zowel BeterDichtbij als Microsoft om in een sector als de zorg altijd te werken vanuit verbinding.
“We sluiten waar mogelijk en relevant voor onze klanten aan op bestaande diensten en bouwen zo aan een digitaal ecosysteem.” vertelt Bijl. “BeterDichtbij is hét platform voor digitaal contact in de zorg. Gericht op de relatie tussen een consument en zijn of haar zorgverleners. We bieden vanuit onze eigen dienst functionaliteiten aan om digitaal contact op grote schaal haalbaar te maken als zorgorganisatie maar sluiten tegelijkertijd ook andere platformen en diensten aan.” Zo werkt BeterDichtbij o.a. samen met Luscii, KPN, ChipSoft en grote contentplatforms als Thuisarts.nl, Apotheek.nl en Indiveo.